-

Zbigwie

Rosyjska loteria dla mieszkańców Europy

Przeglądając Internet trafiłem na angielski artykuł o radioaktywnej chmurze zawierającej sztuczny izotop Ruten 106, która przeszła nad Europą – przychodząc z Rosji w końcu września i na początku października, przeszła także  nad Polską: Radioactive traces detected across Europe ‘came from Russia’

zKliknij – przeczytaj i obejrzyj!

Przeczytałem też stosowny raport francuskiego Instytutu Bezpieczeństwa Radiologicznego dotyczący radioaktywnego Ru-106 nad Francją .

No i obejrzałem stosowny film o zagrożeniu jakie mogła spowodować emisja radioaktywnego izotopu rutenu z Rosji:

https://www.youtube.com/watch?v=obu4375X4Ew.

Sprawdziłem co na ten temat piszą za oceanem w The New York Times i przeczytałem artykuł: „Promieniotwórcza chmura unosi się nad Europą z Rosją jako głównym podejrzanym”.

Przeczytałem też komunikat Państwowej Agencja Atomistyki, że nie ma już zagrożenia skażeniem izotopem pierwiastka promieniotwórczego ruten-106. Zaznaczono, że wykryto krótkookresowo jego bardzo niewielkie stężenie nad Polską. Izotop ten był wykrywalny na precyzyjnych urządzeniach pomiarowych przez około dwa tygodnie na przełomie września i października. Po tym okresie jego stężenie spadło i obecnie izotop ten nie jest wykrywany.

Teraz kilka słów o rutenie:

Ruten jest pierwiastkiem zaliczanym do grupy platynowców .

Jest to twardy, srebrzystobiały metal o błyszczącej powierzchni.

Jego temperatura topnienia wynosi około 2300 do 2450 °C

Jego odkrycie jest zasługą polskiego chemika Jędrzeja Śniadeckiego, który ogłosił odkrycie tego pierwiastka w 1808 roku. Chemicy nie byli w stanie jednak potwierdzić pracy Śniadeckiego i w rezultacie pierwiastek ten ponownie był „odkrywany” dwa razy w późniejszych latach.

Promieniotwórczy izotop Ru-106 jest wytwarzany sztucznie i ma zastosowanie w medycynie m.in. do leczenia raka, ale może być również uwalniany, gdy paliwo jądrowe jest ponownie przetwarzane.

I postanowiłem sprawdzić, co na ten temat polucji promieniotwórczego izotopu  rutenu wiadomo w Rosji.
Radio Echo Moskwy podało, że Rosyjska Federalna Służba ds. hydrometeorologii i monitoringu środowiska naturalnego (Rosgidromet) potwierdziła, że doszło do emisji substancji promieniotwórczej pod koniec września. Epicentrum skażenia znajdowało się na Uralu, koło Czelabińska. Oficjalny komunikat głosi, że w rejonie wsi Argajasz, od 25 września do 1 października odnotowane zostało ekstremalnie wysokie zanieczyszczenie izotopem Ruten 106. Norma została przekroczona ponad 986 razy. Skażenie wydobyło się najprawdopodobniej z kombinatu „Majak”, które w Rosji, jest jednym z głównych ośrodków przerobu materiałów radioaktywnych.

W tej relacji wykorzystano informacje podane dopiero  20 listopada b.r. przez rosyjską służbę meteorologiczną „Росгидромет”: „W 2017 roku od 25 września do 7 października w okolicach kombinatu Majak mierzono przekroczenie 986 razy dopuszczalnego stężenia izotopu Rutenu (Ru-106) w powietrzu.

Natknąłem się teź na inne informacje:

- Zastępca dyrektora ds. naukowych Instytutu Ekologii Przemysłowej Uralskiego Oddziału Rosyjskiej Akademii Nauk Ilja Jaemoszenko twierdzi, że nie ma żadnego niebezpieczeństwa związanego z "wyrzutem radiacji" i przekroczeniem koncentracji Ru-106 na Uralu.  

- Oficjalna rosyjska agencja Interfax podaje, ze źródła emisji radioaktywnego rutenu 106 należy szukać w kosmosie, a główny onkolog Czelabińskiej obłasti radzi zaniepokojonym emisją radioaktywnego rutenu 106 pić piwo!!!

Przyczyną emisji mogła być awaryjna sytuacja  z kosmicznym sputnikiem – taką wersję lansuje wykładowca fizyki jednej z wyższych uczelni Czelabińska. A francuski Instytut Bezpieczeństwa Radiologicznego IRSN też początkowo sądził, że materiał radioaktywny R-106 mógł pochodzić z satelity wyposażonego w termo-generator zawierający ruten, który rozpadł się w atmosferze. Jednak dochodzenie Międzynarodowej Agencji Energii Atomowej doprowadziło do wniosku, że w tym okresie żaden satelita zawierający ruten nie spadł na ziemię, a tym bardziej w okolicach kombinatu „Majak” na południowym Uralu.

- Jak podaje jedna z rosyjskich agencji informacyjnych, w czelabińskiej prasie można przeczytać ciekawe opinie użytkowników popularnej sieci socjalnej „W Kontaktie”.

z


«Комбинат ПО „Маяк“ чихнул, вся Европа обоcрaлaсь», czyli "Kombinat "Majak" kichnął i cała Europa się zesrała" – tłumaczę dokładnie co piszą Rosjanie i podaje prasa.

- Wczoraj 21.11.2017 r. kombinat "Majak" wydał oficjalny komunikat, że źródła emisji radioaktywnego rutenu 106 nad Europa Zachodnią należy szukać poza Rosją.
Kombinat „Majak” ma bardzo złą sławę. W 1957 roku doszło tu to największej katastrofy nuklearnej w dziejach Związku Sowieckiego do czasu eksplozji reaktora w Czarnobylu. Katastrofa ta była ukrywana do 1992 roku. 29 września 1957 r doszło w tym kombinacie do eksplozji chemicznej zbiornika z odpadami nuklearnymi. Powodem była awaria układu chłodzenia zbiornika. Siła eksplozji była bardzo duża i wynosiła ekwiwalent 75 ton TNT, materiały silnie promieniotwórcze zostały rozrzucone na obszarze ponad 20 000 kilometrów kwadratowych. Skażenie było bardzo silne, według oficjalnych danych w wyniku bezpośredniego napromieniowania zmarło 200 osób, a 470 000 zostało w różnym stopniu napromieniowanych.

Tereny w pobliżu południowego Uralu są mocno skażone. Byłem kiedyś latem na Południowym Uralu. Gościnni Rosjanie na weekend proponowali mi do wyboru jedną z dwóch możliwości miłego spędzenia czasu: wyjazd nad najbliższe jezioro z plażowaniem i atrakcyjną kąpielą. Gdy zapytałem dlaczego kąpiel ma być atrakcyjna to wyjaśnili mi, że jest to słynne w tej okolicy jezioro z mnóstwem osób zażywających kąpieli w wodzie z bąbelkami wydzielającego się tam gazu. A co to za gaz? – zapytałem. Radon! No i odmówiłem – nie zechciałem zachorować na chorobę popromienną, czy też na jakiś rodzaj raka. Wobec tego zaproponowano mi wypad helikopterem do tundry na wschodnią ścianę Uralu, aby zapolować z helikoptera na niedźwiedzia.

Wróćmy jednak do tematu notki.

Oświadczenie kombinatu „Majak” praktycznie zamknęło sprawę emisji promieniotwórczego Ru-106 na terenie Rosji.
Rosjanin powie: Вот и всё!

Po rosyjsku to nazywa się "Чистая истина!

Niektórzy jednak jak podaje czelabińska prasa dodają: Комбинат ПО „Маяк“ чихнул, вся Европа обоcрaлaсь”.

Zastanawiają jednak  uspokajające opinie wielu europejskich dzienników i tygodników: „Nie ma zagrożenia dla zdrowia ludności, ani też dla środowiska z powodu emisji promieniotwórczego Ru-106”.

Czas jego połowicznego rozpadu wynosi ciut ponad jeden rok.

Niektórzy w Europie jednak twierdzą:
„A teraz rozgrywa sie w Europie loteria zafundowana nam przez Rosjan: kto zachoruje na raka, kto zniszczył sobie odporność immunologiczną, czy zachoruje na coś innego z powodu emisji rutenu 106 - okaże sie w najbliższych latach"!



tagi: rosja  zagrożenie promieniowaniem  awaria w rosji  emisja ru-106  ural 

Zbigwie
22 listopada 2017 18:51
54     4704    7 zaloguj sie by polubić

Komentarze:

Matejek @Zbigwie
22 listopada 2017 19:25

no!
pijmy więc browara, póki nie jest za późno! 

może Majak na Majaka spadł

zaloguj się by móc komentować

chlor @Zbigwie
22 listopada 2017 19:48

Straciłeś okazję. Kąpiele radonowe mają potwierdzone lecznicze działanie. Wody z radonem podają w paru polskich uzdrowiskach. Podobnie w Niemczech i Austrii. W USA oferowane są pobyty w starych kopalniach uranu by kuracjusze sobie powdychali. Chyba w Polsce Świeradów Zdrój głównie tym się zajmuje.

zaloguj się by móc komentować

Zbigwie @Zbigwie
22 listopada 2017 19:52

Przeczytajcie jak działają organy Rosji!

- Histeria w Europie w związkiem z emisją radioaktywnego rutenu 106, której w Rosji nie było: 

http://geoenergetics.ru/2017/10/19/magate-stavit-tochku-v-skandale-vokrug-ruteniya/ . Także mapa koncentracji Ry-106 nad Polską.

A TEN TEKST POWINIEN PRZECZYTAć KAŻDY, KTO ZNA ROSYJSKI:

http://lenta.freemiass.ru/%D0%B2%D0%BB%D0%B0%D1%81%D1%82%D0%B8-%D0%B8-%D1%8D%D0%BA%D1%81%D0%BF%D0%B5%D1%80%D1%82%D1%8B-%D1%80%D0%B0%D0%B7%D0%BE%D1%88%D0%BB%D0%B8%D1%81%D1%8C-%D0%B2-%D0%BE%D1%86%D0%B5%D0%BD%D0%BA%D0%B0%D1%85/

 

zaloguj się by móc komentować

Zbigwie @chlor 22 listopada 2017 19:48
22 listopada 2017 19:57

Zasadniczy błąd w rozumowaniu!

Kąpiele w wodach radonowych w uzdrowisku to zupełonie co innego, aniżeli w zbiorniku wodnym z wydzielajacym się radioaktywnym gazem radonem!

zaloguj się by móc komentować

Matejek @Zbigwie
22 listopada 2017 20:08

stary lekarz /przyjaciel rodziny/ do mojej żony,
gdy ta, będąc na wakacjach w Dusznikach żartem powiedziała, że może wybierze się z córką do ''uzdrowicielskiej'' jaskini
tak oto się wyraził: chyba cie pogieło, ani mi się waż!

zaloguj się by móc komentować

chlor @Zbigwie 22 listopada 2017 19:57
22 listopada 2017 20:17

To nie były naturalne źródła zawierające radon, tylko jakieś baseny do których pompowano gaz?? Wody lecznicze często gazują, ale to nie znaczy że wydziela się z nich czysty radon. Głównie ceodwa i metan, ślady siarki, trochę więc śmierdzą.

zaloguj się by móc komentować

A-Tem @chlor 22 listopada 2017 20:17
22 listopada 2017 20:38

To koło mnie są takie wody "mineralne", gdzie gazuje czysty radon, promieniotwórczy, a jakże. Te są zaczopowane. Inne są częściowo przez te izotopy zanieczyszczone. Weźmy jedno ze znanych źródeł w Parku Zdrojowym w Wiesbaden, koło kasyna. Jak tam będę, zrobię zdjęcie tabliczki ostrzegawczej, by tej wody (jest dla każdego w dowolnych ilościach dostępna) nie wlewać w organizm - że tak powiem - bez pamięci. Szklaneczka dziennie jest lecznicza. Kilka litrów dziennie jest, ehm, niezbyt lecznicze. Codzienne wlewanie w siebie litrów tej wody jest uważane za szkodliwe.

 

Radon wydziela się tutaj, koło mnie, pod niektórymi domach w górotworze i migruje przez płytę fundamentów. Gromadzi się w piwnicy, ale bywa, że zawleczony zostanie na wyższe piętra. Miejscowi wynajmują, a zwłaszcza kupują domy, badając je uprzednio dokładnie — nigdy bez licznika Geigera-Müllera. Tak tu jest. Naprawdę. Żadnych śmichów-chichów, proszę.

zaloguj się by móc komentować

Zbigwie @Zbigwie
22 listopada 2017 20:44

Zdjęcie z gazety "FONTANKA" w Sankt Peterburgu z tytułem:

"Bezpieczny rutenowy deszcz nie straszny dla Sankt Peterburga - Безопасный рутениевый дождь Петербургу не страшен".

 

zaloguj się by móc komentować

Zbigwie @A-Tem 22 listopada 2017 20:38
22 listopada 2017 21:01

Wtedy na Uralu pamiętałem o trzesieniu Ziemi w Oakland w Kalifornii w 1989 r. Gdy tam byłem w 1990 r., znajomi amerykanie wspominali mi o niebezpieczenstwie jakie niesie trzesienie ziemi, a które jest związane z wydzielaniem sie radioaktywnego gazu radonu. 

zaloguj się by móc komentować

A-Tem @Zbigwie 22 listopada 2017 21:01
22 listopada 2017 21:09

To jest to samo zjawisko. Środek Ziemi to potężny reaktor. Zdarza się, że wyrzuca gaz. Dobrze, że nie więcej.

 

Odnośnie Rosjan... to nawet ich rozumiem. To wisielczy humor. Robienie cnoty - tu: odwagi - z niedostatku, tu: normalnych warunków życia. Zapiewajła poddadzą ton, a kolumna marszowa podchwytuje zaśpiew. Normalno.

zaloguj się by móc komentować

chlor @A-Tem 22 listopada 2017 20:38
22 listopada 2017 21:14

Zwykły piasek zawiera w tonie przeciętnie 2 gramy (2 ppm) rozproszonego uranu wytwarzającego radon. Problem w tym, że w miejscach gdzie to promieniowanie tła jest wyższe, tam ludzie rzadziej chorują. Wysokie jest np w Szwecji, bo w granicie jest więcej uranu niż w skałach osadowych. W Polsce najwyższa zapadalność na raka jest w Gdańsku i na Kaszubach, akurat tam gdzie są jeziora, lasy i świeże powietrze. Nie wiadomo dlaczego. Drugie w kolejności jest zachodniopomorskie (brak przemysłu, pełno wszelkiej zdrowej przyrody). Tło naturalnego promieniowania jest tam niskie. Jasne, że to tylko jedna z przesłanek.

zaloguj się by móc komentować

Zbigwie @A-Tem 22 listopada 2017 21:09
22 listopada 2017 21:16

Dokładnie!

Wisielczy humor.

zaloguj się by móc komentować

Rozalia @chlor 22 listopada 2017 21:14
22 listopada 2017 22:37

Wiadomo,  wiadomo. 

2:28
Radioaktywna halda, truje Polaków. 

 

zaloguj się by móc komentować

Grzeralts @A-Tem 22 listopada 2017 20:38
22 listopada 2017 22:44

Mieszkasz na wulkanie, to i nie dziwota.

zaloguj się by móc komentować

Rozalia @Zbigwie 22 listopada 2017 19:52
22 listopada 2017 22:48

Przeczytałam artykuł. Niestety eksperci  mogą sobie nadal tylko pogdybac. Nikt nie zamierza powiedzieć prawdy, jakie były przyczyny radioaktywnego wycieku. Że nie wspomnę o zlekcewazeniu bezpieczeństwa ludzi. 

Swoją drogą ten rejon ma "pecha"? Albo meteoryt na Czeliabinskiem, albo Majak. 

Eto tajna/siekrietno.

zaloguj się by móc komentować

chlor @Rozalia 22 listopada 2017 22:37
22 listopada 2017 23:07

W fosfogipsie rzeczywiście uranu i toru jest sporo, ale trują raczej inne składniki. Fluor np.

zaloguj się by móc komentować

stanislaw-orda @Zbigwie
22 listopada 2017 23:49

Decyduje o skali zagrożenia  stężenie  czynnika radioaktywnego oraz  czas jego emisji. Jednorazowy wyrzut nwet dużej koncentracji (która jest mierzona w miejscu wyrzutu lub  najbliższym otoczeniu), moze mieć skutki wyłącznie lokalne. Chmura radiacyjna zostanie rozproszona i stęzenie jednostkowe będzie spadało (relacja stężenie  - miejsce emsiji - spadek w trzeciej potędze  przy podwojeniu odległości).

Porównywanie z Czarnobylem, gdzie emisja trwała bez przerwy przez kilka tygodni jest nieuprawnione.

Dlaczego  Europa  boi się, a Rosjanie, którzy są wszak bliżej skażenia, zupełnie nie?

zaloguj się by móc komentować

Rozalia @chlor 22 listopada 2017 23:07
22 listopada 2017 23:49

Ale trują, przez to pomimo piękna okolicznej przyrody, jest zwiększona zachorowalnośc na nowotwory.

zaloguj się by móc komentować

stanislaw-orda @chlor 22 listopada 2017 20:17
23 listopada 2017 00:07

Ruten jest w śladowej ilości.

Arszenik również   nie będzie szkodliwy, jesli jego dawka będzie odpowiednio mała.

Generalnie strachy na lachy.
Ruten to produkt uboczny rafinacji (oczyszczania) platyny.

Izotopy rutenu dzielą się na promieniotwórcze i niepromoeniotwórcze.

Izotop o kodzie 106 stanowi mikroskopijny udzial w calej gamie odmian izotopów rutenu.

  Okres połowicznego rozpadu rutenu 106 wynosu nieco więcej jak rok kalendarzowy. Izotopy rutenu  mocniej radioaktywne maja czas polowicznego rozpadu nieporównywalnie krótszy (kolejny o najdłuższym czasie - 39 dni).

zaloguj się by móc komentować

MarekBielany @Rozalia 22 listopada 2017 23:49
23 listopada 2017 00:07

Wszystko może zatruć, nawet tlen - ten to jeszcze spali. Równowaga ! Zabić można nawet bananem, co daaawno temu "pokazał" Muppet Show jako rozwiązanie "banana's problem". Brr....

zaloguj się by móc komentować

Rozalia @MarekBielany 23 listopada 2017 00:07
23 listopada 2017 00:31

Nooo... Nawet miłość może zabić. 

0:48

 

zaloguj się by móc komentować

MarekBielany @Rozalia 23 listopada 2017 00:31
23 listopada 2017 01:10

To jest zmaganie o estetykię.

Równowaga i dwieście metrów nici porozumienia. To taka drewniana szpulka nawiniętej czarnej nici - z boku - napis 200 m. How near, so far. Hmmm...

zaloguj się by móc komentować

Grzeralts @MarekBielany 23 listopada 2017 00:07
23 listopada 2017 06:36

Różnica między lekiem a trucizną jest ilościowa. Inaczej mówiąc: coś, co nie może cię zabić, nie wyleczy. 

zaloguj się by móc komentować

tadman @chlor 22 listopada 2017 19:48
23 listopada 2017 12:35

No chlorze! Ruten to nie radon. Wiem, że to gaz i jest Ci bardziej bratem niż ten durny platynowiec.

zaloguj się by móc komentować

Rozalia @MarekBielany 23 listopada 2017 01:10
23 listopada 2017 12:44

Aluzjonista w złym chumorze? Nie panimaju.

Ale że wszystko dobre, ale w miarę, to wiem. 

 

 

zaloguj się by móc komentować

Zbigwie @Rozalia 22 listopada 2017 22:48
23 listopada 2017 14:53

I to jest istota tego problemu.

zaloguj się by móc komentować

stanislaw-orda @A-Tem 22 listopada 2017 20:38
23 listopada 2017 18:28

radon jest obecny np. w żużlach wielko[iecowych używanych do produkcji "wielkiej płyty" \z której  wznoszono osiedla mieszkaniowe. Mapa nowych "nadwyzkowych" zachorowań na raka wykazauje korelację  z nowo wybudowanymi osiedlami ( poznaem onegdaj niepublikowane  wyniki dla  Warszawy, ale wszędzie indziej musi być przecież podobnie).

zaloguj się by móc komentować

stanislaw-orda @chlor 22 listopada 2017 20:17
23 listopada 2017 18:38

nie ma problemu, gdy ktos od wielkiego dzwonu weźmie taką kąpiel, \natomiast przebywanie stale przez długie lata w miejscach ekspozycji radonu (np. wydzielanego ze ścian mieszkań w blokach z "wielkiej płyty". Ze względu na to, że izotopy promieniotwórcze radonu "żyją " krótko (mają bardzo krótki okres połowicznego rozpadu), skala zagrożenia nie jest istotna, gdyż są to mikroskopijne w swojej "gęstości" emisje.

Być moze żużle wielkopiecowe używane do budowy "wielkopłytowej" zawierają domieszki jeszcze innych radionuklidów, a tylko radon robi za "czarnego luda".

zaloguj się by móc komentować

stanislaw-orda @Rozalia 22 listopada 2017 22:48
23 listopada 2017 18:41

"Majak" to chemiczny kombinat w mieście o kryptonimie Czelabińsk-40, które nie było oznaczane na mapach (tajne miasto). Nie wiem dlaczego w kodzie jest liczba 40, gdyż odległość od Czelabińska wynosi ponad 60 km w linii prostej (na płn. wschód), a budowę rozpoczęto w latach 50-tych ub. wieku. Może tak dla "zmyłki"? Obecnie nazywa się to miasto Oziersk i jest w zasadzie dzisiaj jednym kompleksem urbanistycznym z  miastem Kysztym, które figurowało na mapach. Dlatego awarię w Majaku oficjalnie okreslano jako kysztymską.   W Oziersku budowano osadnik (sarkofag) dla radioaktywnych odpadów. Nastąpił "samozapłon" wskutek zbyt małej wydajności systemu chłodzenia składowiska, co spowodowało  wybuch juz zgromadzonych odpadów w ilości ok. 80 ton (29 września 1957 r.). Siłę wybuchu oszacowano n max. 0,1 kilotony. W wyniku awarii powstała strefę skażenia (główny czynnik promieniotwórczy to  stront - 90, dla którego okres połowicznego rozpadu wynosi ok. 30 lat.) o długości 300 km i szerokości 5-10 km, co daje terytorium wielkości ok. 2,5 tys. km kw. (250 tys. ha). Obszar o sile skażenia bezposrednio zagrażającej życiu ludzi i zwierząt stanowił nie więcej jak 10 procent ww. strefy, i w tym właśnie rejonie utworzono  obszar badawczy o nazwie Wschodnio-Uralski Radioaktywny Ślad, wysiedlając z niego, rzecz jasna,  wszystkich mieszkańców w liczbie kilka tysięcy. Dalszych dwadzieścia parę tysięcy równiez przesiedlono na inne tereny, ale  juz nie przymusowo, a częśc powróciła, jakkolwiek nie może sprzedawać produktów hodowli ani upraw rolnych (używa je tylko na własne potrzeby i własne ryzyko).

W 2011 roku wladze okręgu czelabińskiego ogłosiły, iż dalej pokutuje szkodliwy "imidż" tego okręgu, co ma negatywny wplyw na turystyke, inwestycje i wszelka inna działąlnośc, podczas gdfy juz praktycznie niebezpieczeństwo groźnego dla zdrowia "napromieniowania" nie istnieje .

No, ale kto im uwierzy.

zaloguj się by móc komentować

Zbigwie @stanislaw-orda 22 listopada 2017 23:49
23 listopada 2017 19:56

Witam Cię UNU jako czołowego specjalistę i propagandziste od wypadku na południowym Uralu związanego z wyciekiem promieniotworczego izotopu Ru-106. 

Jestem przekonany, że kazdemu wyjasnisz, ze przekroczenie jego koncentracji prawie 1000 razy nie jest dla ludzi niebezpieczne.

Potwierdzisz też za rosyjska prasą, że rutenowy deszcz w Baszkirii nie niesie żadnych niebezpieczeństw dla mieszkańców: В Башкирии прошел безопасный рутениевый дождь!!!

Przecież każdy ekspert-propagandzista wie, że Pутениевый дождь безопасен. Для ваты даже полезен. Доказано ведущими пропагандонами!!!

Кто не согласен, значит скрытый русофоб!

Przeciez kazdy ekspert-пропагандон wie: 

z

Radioaktywny Ru-106 w przyrodzie nie występuje. Jest wytworzony przez człowieka. Czyli jego stezenie w powietrzu powinno być ZERO! A władze Rosji nie widza niebezpieczeństwa w przekroczeniu jego koncentracji 986 razy!

Dalej będzie po rosyjsku:

\

«ВОЗДЕЙСТВИЮ ПОДВЕРГЛИСЬ ДЕСЯТКИ МИЛЛИОНОВ ЛЮДЕЙ, И У КОГО-ТО ОБЯЗАТЕЛЬНО БУДУТ ПРОБЛЕМЫ СО ЗДОРОВЬЕМ»!!!

Даже с учетом того, что наблюдаемая концентрация над Европой мала, воздействию подверглись десятки миллионов людей, и у кого-то из них обязательно будут проблемы со здоровьем! ROSYJSKA RULETKA DLA MIESZKAŃCOW EUROPY JEST W TOKU! Вблизи места аварии люди могут быть облучены сильнее.

По предположению французского института IRSN, могло быть выброшено от 100 до 300 терабеккерель активности. Для сравнения: разрешенный годовой выброс комбината „Маяк“ рутения-106 в сумме с его дочерним изотопом родием-106 в 10 тысяч раз меньше, чем 300 терабеккерель. В случае такой аварии, по оценкам IRSN, нужно защитить людей в радиусе нескольких километров от места выброса.

РУТЕНИЙ 106 ПОРАЖАЕТ В ПЕРВУЮ ОЧЕРЕДЬ ЛЕГОЧНУЮ СИСТЕМУ ЧЕЛОВЕКА! W PIERWSZEJ KOLEJNOSCI RUTEN 106 PORAŻA sTSTEM ODDECHOWY (PŁUCA) CZŁOWIEKA!

Владимир Чупров рассказал, что рутений-106 в природной среде «в принципе быть не может». «Он является так называемым техногенным радионуклидом, который выделяется только в случае аварии, разгерметизации источников, содержащих рутений-106, — пояснил Чупров. — Соответственно, это признак инцидента или радиационной аварии. Есть шкала специальная, по которой инцидент — это чуть полегче с точки зрения последствий, а авария — это уже то, что связано с выбросами значительного количества радионуклидов, то, что несет опасность здоровью граждан. Рутений имеет период полураспада примерно один год. Полностью тот объем, который был выброшен месяц назад, распадется только через 10 лет.

Чупров пояснил, что рутений-106 распространяется в виде аэрозолей, соответственно, поражает в первую очередь легочную систему человека. Излучение может остановить кожный покров, но это если на поверхности не было порезов, ссадин или других открытых повреждений. Рутений-106 проникает в организм и излучает человека изнутри, czyli ruten 106 przenika do organizmu i napromieniowuje człowieka z jego wnetrza — уточнил эксперт. — К счастью, на сегодня его концентрация такова, что это в разы ниже опасных пределов. По его словам , полученные зарубежными мониторинговыми службами данные свидетельствуют о мощном рассеивании рутения.. Рутения вроде как немного, но если будет Фукусима или Чернобыль, то мы опять узнаем об этом слишком поздно. Вот это самое неприятное. Они не готовы к радиационным авариям. Должно быть в России возбуждено уголовное дело по халатности и сокрытию аварии по ст. 237 УК РФ («Сокрытие информации об обстоятельствах, создающих опасность для жизни или здоровья людей»).

https://www.youtube.com/watch?v=sB8_wH_DXck 

Aварии на ПО «Маяк» случались неоднократно. Так, в 1948 году там произошла авария на атомном реакторе, занимавшемся наработкой оружейного плутония. На ликвидацию аварии ушло 9 дней, облучению тогда подвергся весь мужской персонал реактора, а также солдаты строительных батальонов, привлеченные к ликвидации аварии. В 1949 году в Челябинской области произошел массовый сброс высокоактивных жидких радиоактивных отходов в реку Теча комбинатом «Маяк». Облучению подверглись около 124 тыс. человек в 41 населенном пункте. А в 1957 году произошла авария, получившая название «Кыштымская». В хранилище радиоактивных отходов ПО «Маяк» взорвалась емкость, содержавшая 20 млн кюри радиоактивности. Мощность произошедшего взрыва — 70-100 т в тротиловом эквиваленте. Радиоактивное облако от взрыва прошло над Челябинской, Свердловской и Тюменской областями, образовав так называемый Восточно-Уральский радиоактивный след площадью свыше 20 тыс. кв. километров. По оценкам специалистов, в первые часы после взрыва разовому облучению подверглись более 5 тыс. человек. В ликвидации последствий аварии с 1957 по 1959 год участвовали 25–30 тыс. военнослужащих. Аварии были засекречены, так что люди долгое время продолжали жить в окрестных деревня и пить воду из реки Теча, собирать урожай близ ПО «Маяк». В числе пострадавших оказались и этнические татары из деревней Татарская Караболка и Муслюмово.

No i już na koniec Posłuchaj co na temat radioaktywnej rutenowej chmury nad Rosja mowi Aleksej Nawalny:

https://www.youtube.com/watch?v=7T46iIJ-KoA

Czy masz zamiar wysunąc tutaj oskarżenie, że Aleksej Nawalny łże?

 

 


 

 

 

zaloguj się by móc komentować

stanislaw-orda @Zbigwie 23 listopada 2017 19:56
23 listopada 2017 20:07

Nawalny to politykier.

Wypowiedzi takich person nie należy traktować nazbyt serio .

PS

Stężenie moze byc wyższe od zwyczajnego nawet milion razy i nie  musi być niebezpieczne dla organizmów biologicznych. Zalezy do czego mierzymy (jakiego punktu odniesienia) owe wielokrotnosci stężenia.

 

zaloguj się by móc komentować

chlor @tadman 23 listopada 2017 12:35
23 listopada 2017 20:21

Skupiłem się na radonie, bo jest wszędzie. Faktycznie tematem głównym jest ruten (jego promieniotwórczy izotop).

zaloguj się by móc komentować

Zbigwie @stanislaw-orda 23 listopada 2017 20:07
23 listopada 2017 20:30

Dokładnie!

Nawalny to politykier i rusofob!

Tylko mówi, że jak zostanie praezydentem Rosji to Krymu nie odda!

Całe szczęscie, że nie może startować w wyborach!

zaloguj się by móc komentować

chlor @stanislaw-orda 23 listopada 2017 18:38
23 listopada 2017 20:43

Problem polega na tym, że zagrożenie promieniowaniem idealnie nadaję się do sterowania nastrojem społecznym i do odciągania uwagi ludu od istotnych problemów, i przyczyn jego kiepskiej kondycji. Np ludnosć Wilanowa żyje średnio 80 lat, a Pragi 40 parę, i raczej  nie przez radon czy żyły wodne emitujące złą energię.

Żużel musi zawierać sporo uranu i pochodnych bo powstaje przez koncentrację (wypalenie większości masy) pierwotnego surowca zawierającego zwyczajowe dla przyrody  2ppm uranu. Węgiel się spala, zostaje wzbogacony żużel.

zaloguj się by móc komentować

stanislaw-orda @Zbigwie 23 listopada 2017 20:30
23 listopada 2017 21:38

Nie mój Krym, nie moje małpy.

Co mnie to obchodzi, co Rosjanie oddają albo zabierają innym.

zaloguj się by móc komentować

Zbigwie @stanislaw-orda 23 listopada 2017 21:38
23 listopada 2017 21:52

To też nie moje małpy.

Ale ciekawi mnie rozwój konfliktu Rosja - Ukraina coraz bardziej!

 

zaloguj się by móc komentować

Rozalia @Zbigwie 23 listopada 2017 19:56
23 listopada 2017 22:01

Oprócz fizycznych skutków napromieniowania, istnieją też rzeczywiste skutki paniki jakim ulegają osoby o słabszej konstrukcji psychicznej. Po katastrofie w Czarnobylu wzrosła ilość decyzji o aborcji i problemów psychicznych o różnym nasileniu. Sama pamiętam o przypadku młodej kobiety z Wołomina, matki dwójki dzieci, która popełniła samobójstwo wyskakując przez okno. Nie jestem pewna, ale kołacze mi się po głowie, że zabrała ze sobą także swoje dzieci. To historia zasłyszana, ale z wiarygodnego źródła, od znajomej z Wołomina.

Natomiast osobiście byłam świadkiem irracjonalnego zachowania. W 1986 roku, późnym latem, odwiedzili nas we trójkę mama z dwójką nastoletnich dzieci. No i opowiedziała jak straszne skutki  spowodowała u niej katastrofa w Czernobylu: - "Na rękach miałam, o takie, głębokie rany" - opowiada przejęta. A ręce gładziutkie, opalone, żadnych śladów po głębokich ranach nie widać.

O, o, kurczę, coś z nią nie tak. - pomyślałam i wolałam dalej nie dyskutować.

W każdym razie wyspecjalizowala się w rozpoznawaniu skażenia rękami. Przejeżdżała dłońmi po wszystkich meblach i przedmiotach w domu i określała: - Tu promieniuje. Na początek wyrzuciła męża z łóżka bo promieniował głową. Dzieciakom też nie dawała żyć. Syn, jak to facet twardo stąpający po ziemi, ratował sytuację żartem. - Mama jest lepsza niż licznik Geigera.

Nawiasem mówiąc prawie wszystkie problemy zdrowotne  zwala się na Czernobyl. Epidemia chorób tarczycy - Czernobyl, nowotwory - Czernobyl, bezpłodność - Czernobyl. I można sobie głowy nie zaprzątać myśleniem o GMO, chemitrals, skażonym jedzeniu i wodzie itd, itd.

Czernobyl winny wszystkiemu.

 

zaloguj się by móc komentować

stanislaw-orda @Zbigwie 23 listopada 2017 21:52
23 listopada 2017 22:05

Efektem będzie podział Ukrainy.

zaloguj się by móc komentować

stanislaw-orda @Rozalia 23 listopada 2017 22:01
23 listopada 2017 22:18

A tam Czernobyl, przecież o tym już mało kto pamięta
Teraz wszystkiemu winien jest PiS i J. Kaczyński, a ludzie się podpalają się w desperacji.

zaloguj się by móc komentować


stanislaw-orda @Rozalia 23 listopada 2017 22:25
23 listopada 2017 22:33

co prawda, na razie tylko  jeden "ludź", ale nie traćmy nadziei.

zaloguj się by móc komentować

Zbigwie @stanislaw-orda 23 listopada 2017 22:05
24 listopada 2017 18:39

Putin moze wykonac ruch, który mógł dokonać kilka lat temu i zająć 80 % Ukrainy bez części terenów kiedys należąacych do polski.

Wtedy stchórzył.

Teraz, gdy znajdzie sie w przymusowej sytuacji moze sie zdecydowac na cos w tym rodzaju. 

Moze to sie jednak okazac końcem Putina  i poczatkiem najpowazniejszej smuty dla Rosji.

zaloguj się by móc komentować

stanislaw-orda @Zbigwie 24 listopada 2017 18:39
24 listopada 2017 21:58

Może, ale wcale  nie musi.

zaloguj się by móc komentować

Zbigwie @stanislaw-orda 24 listopada 2017 21:58
24 listopada 2017 23:24

No tak.

Wszystko się okaże.

W Ługańsku juz nie ma Płotnickiego.

Szefem rządu ŁNR jest szykowany przez Surkowa na przyszłego prezydent Ukrainy ppłk SBU Leonid Pasecznik.

zaloguj się by móc komentować

stanislaw-orda @Zbigwie
25 listopada 2017 01:07

Zachód (Waszyngton) uwiewrzył tzw. dysydentom politycznym z FR, ze Rosja jest bankrutem, a frakcja Putina słabnie.  Wystarczy mocniej nacisnąć i wytarguje się tyle, o ile idzie gra. Czyli popularna i pospolita odmiana myślenia życzeniowego.

A czy ci "dysydenci" byli celowo przeflancowani na "demokratyczny Zachód"? Raczej na pewno w istotnej części.

Zachód  zostanie ograny przez kremlowskich szachistów. A poza tym jaką Zachód  ma alternatywę dla Ukrainy?

 

zaloguj się by móc komentować

MarekBielany @Zbigwie
25 listopada 2017 01:34

wykasowałem komentarz.

zaloguj się by móc komentować

Zbigwie @MarekBielany 25 listopada 2017 01:34
25 listopada 2017 11:37

1. A w jaki sposób mozna wykasowac komentarz?

2. A w jaki sposób mozna poprawic tekst w swojej notce?

 

zaloguj się by móc komentować

Zbigwie @stanislaw-orda 25 listopada 2017 01:07
25 listopada 2017 12:39

Nie jest wcale pewne, że zostannie ograany.

Putin to tchórz.

Odnosnie Ukrainy, to zakładałem, że ona nie przekształci się w banderowskie panstwo! A tu jeszcze na dodatek, będąc państwem upadłym, rozkwitają tam imperialne tendencje.

Oni chcą "Miedzymorza" i też chcą wejść do Trójmorza (najpierw zignorowali, a teraz bardzo chcą). Tylko inaczej to sobie wyobrazają i maja do osiąagniecia własne cele.

Moze trzeba napisac notkę "Międzymorze widziane z Kijowa"?

Ciekawe, czy kiedys powrócą  koncepcje?, marzenia?, mrzonki? wyrażane przez Adama Doboszyńskiego, który odrzucał model federacji, która gwarantowałaby jej wielonarodowy charakter i podkreślała odrębności poszczególnych narodów.  Uważał że „pełne prawo do zachowania swej indywidualności narodowej” nie może byc w tej jego koncepcji uznawane.  Międzymorza powinno powstac poprzez wypracowanie „jednej świadomości narodowej wyższego rzędu, jednej kultury ponad indywidualnościami narodowym”. I twierdził:  „dźwignięcie naszego własnego nacjonalizmu na płaszczyznę wyższą, z angielskiej na brytyjską, z piastowskiej na jagiellońską, z państwa «narodowego» na państwo łączące szereg narodów w państwowo-narodowo wspólnotę”. Podkreślał jednak, że nie wolno zaniedbywać przywiązania do własnej, najbliższej nam ojczyzny etnicznej. 

A może Ukraińcy otrzeźwieją z tego swojego banderowskiwgo nacjonalizmu - przeciez szef administracji Poroszenki, oligarcha Miedwiedczuk już żąda usunięcia czołowego ukraińsko - kanadyjskiego banderowca - faszystę i polakożercę Wołodymyra Wiatrowicza z zajmowanego stanowiska, na ktorym kształtuję faszystowską politykę historyczną Ukrainy i wrogość w stosunku do Polski.

Czy jest możliwa taka zmiana i zmiana wiodąca ku normalnosci na Ukrainie? 

zaloguj się by móc komentować

Maryla-Sztajer @Zbigwie
25 listopada 2017 13:34

Pamiętam Czarnobyl, płyn lugola itd..

Pochód 1-szo Majowy...dowcip: udział biorą radio - aktywni...

.

 

zaloguj się by móc komentować

stanislaw-orda @Zbigwie 25 listopada 2017 12:39
25 listopada 2017 17:05

Jedno drugiego nie wyklucza. Czyli eliminacja banderowców z wpływu politycznego oraz podział Ukrainy.

A nawet niejako pierwsze warunkuje to drugie.

 

zaloguj się by móc komentować

MarekBielany @Zbigwie 25 listopada 2017 11:37
25 listopada 2017 23:29

Ad. 1 ugryzłem się w język... i dlatego użyłem podkreślenia i kursywy. W menu brak przekreślenia.

Ad. 2 nie mam pojęcia, jak dogonić pocisk wystrzelony z v=c, kiedy nawet 'c' jest nieosiągalne.

zaloguj się by móc komentować


Rozalia @Maryla-Sztajer 25 listopada 2017 13:34
27 listopada 2017 00:44

Czernobyl być niedobry, Lugola wręcz przeciwnie,  być bardzo dobry. Dla zdrowotnosti. Serio. Bo czasami sobie żartujemy.

zaloguj się by móc komentować

MarekBielany @Zbigwie 26 listopada 2017 17:27
27 listopada 2017 01:56

Z komentarzy do 2.В РФ действительно одни скоты , их ебут , а они крепчают , туда вам и дорога.

zaloguj się by móc komentować

zaloguj się by móc komentować